سیستم مورد نیاز برای نرم افزار های حسابداری

سیستم مورد نیاز برای نرم افزار های حسابداری
امروزه اغلب کسب و کارها برای انجام امور مالی خود از نرم افزار های حسابداری استفاده می کنند سوالی که بوجود می آید سیستم مورد نیاز برای نرم افزار های حسابداری چقدر است.

برای استفاده از یک نرم افزار حسابداری باید سیستم مناسبی داشت و همچنین باید از نرم افزاری استفاده کرد که هم پاسخگوی نیاز ها بوده و هم نیاز مند تجهیزات معقول و به صرفه باشد.


ویژگی های لپ تاپ مناسب برای حسابداری
لپ تاپ های موجود در بازار تنوع بالایی دارند و خرید لپ تاپ مناسب برای استفاده از نرم افزارهای حسابداری، چالشی است که بسیاری از حسابداران با آن رو به رو هستند.


نرم افزارهای حسابداری به یک کسب و کار این امکان را می دهند تا کلیه معاملات مالی خود از جمله خرید، فروش، بدهی و گزارش هایی از این دسته را آماده کنند.

پردازنده قوی تر، سرعت پردازش بالاتر
هرچه پردازنده (cpu) سیستم شما قوی تر باشد، سرعت پردازش سیستم بالاتر می رود.


در نرم افزارهای حسابداری تحت وب، هرچه تعداد کاربر بیشتر شود، نیاز به سخت افزار بالا تری نیاز خواهید داشت.


برای مثال سیستم های CORE i3 به صورت همزمان تا 5 کاربر را پوشش می دهند. سیستم های CORE i5 به بالا هم قادر به پاسخگویی به حدود 40 کاربر به صورت همزمان هستند.

تأثیر رم و هارد در سرعت انجام محاسبات حسابداری
رم سیستم یکی از موارد تأثیرگذار است و هرچه رم بیشتر باشد، سرعت انجام محاسبات افزایش پیدا می کند و رم پیشنهادی برای نصب نرم افزارهای حسابداری، رم 8 گیگابایتی است.

نکته: هارد یا ذخیره سازی نیز اهمیت بالایی دارد و به اندازه رم مهم است.


دو نوع هارد به نام های HDD و SSD وجود دارند و هاردهای SSD سرعت بالاتر و کیفیت بهتری در مقایسه با هاردهای HDD دارند اما هاردهای HDD شامل ظرفیت های بالاتر و قیمت ارزانترمی باشند .لذا با توجه به نیاز خود، می توانید هر یک از این هاردها یا ترکیبی از آن را انتخاب کنید.

صفحه نمایش و صفحه کلید مناسب برای محاسبات حسابداری
هرچه صفحه نمایش سیستم بزرگ ‌تر باشد، امکان مشاهده ستون ها و ردیف های بیشتری برای کاربر فراهم می شود.

حداقل صفحه نمایش پیشنهادی برای استفاده از نرم افزارهای حسابداری هم‌چون نرم افزار حقوق و دستمزد، صفحه 15 اینچ است و صفحه نمایش های 15 اینچ، صفحه کلید های بزرگ تری دارند.


اعداد روی کیبورد کمک زیادی به حسابداران می کنند و ترجیحاً لپ تاپی را باید انتخاب کرد که صفحه کلید عددی و کلیدهای اختصاصی F داشته باشد.
 
قیمت لپ تاپ مناسب برای نصب نرم افزارهای حسابداری
با توجه به ویژگی های سیستم مورد نیاز برای نرم افزارهای حسابداری که بالاتر به آن اشاره شده است، گزینه های زیادی برای خرید پیش رو قرار دارد.

قیمت هر لپ تاپ با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد، نوع نرم افزار، سخت افزار و شرکت سازنده، محاسبه می شود و برای خرید یک لپ تاپ مناسب در ابتدا باید نیاز خود را مشخص کرده و سپس با توجه به آن، اقدام به انتخاب و خرید کنید.

خرید لپ تاپ استوک برای حسابداری
لپ تاپ های نو و دست اول از لپ تاپ های دست دوم و استوک قیمت بالاتری دارند و از این رو محاسبه قیمت دقیق این محصولات امکان ‌پذیر نیست و بهتر است تعدادی لپ تاپ که با معیارهای مشخص همخوانی دارند را انتخاب کرده و قیمت های آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه ، مناسب ترین را انتخاب و خریداری نمایید.
لپ تاپ های استوک و دست دوم نیز می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند و الزاماً نیازی به صرف مبلغ بالا و خرید لپ تاپ نو ندارید.