چند ویژگی مشتریانی که به دنبال شما می آیند

چند ویژگی مشتریانی که به دنبال شما می آیند


ویژگی های مشتریان امروزی
در گام اول هر فروشنده باید  مشتریان را به خوبی بشناسد.


با توجه به تنوع محصولات و انتظارات پایان‌ نا‌پذیر مشتریان که روز به روز بیشتر می‌گردد، نیاز است که فروشندگان هر فروشگاه صرف نظر از نوع محصولاتی که ارائه می‌کنند، از نیازها و ویژگی مشتریان اطلاع داشته باشند.

کسب اطلاعات از سوی مشتری
 مشتریان امروزی علاقه ‌مند هستند ابتدا اطلاعات کافی در خصوص محصول مورد نیاز را کسب کرده و سپس خرید کنند و در نتیجه فروشندگانی را می‌ پسندند که ابتدا به آنها مشاوره و اطلاعات در خصوص محصول بدهند و سپس خرید نمایند وحتما باید مطمئن بود اگر مشاور خوبی برای مشتری باشید او نسبت به شما وفادار می‎شود.


اصلا بعید نیست که برخی مشتریان محصولاتی را انتخاب نمایند که فروشنده یک فروشگاه به آن هیچ توجهی نکرده است و یا اینکه مشتری هر روز به دنبال یک محصول جدید باشد.

باهوش وبه دنبال فرصت
مشتریان امروزی بسیار آگاه ‌تر از گذشته شده‌اند و دامنه اطلاعات آنها بسیار افزایش یافته است و به خوبی می‌دانند چه می‌‎خواهند و چگونه باید آنها را تهیه نمایند.


همچنین مشتریان به دنبال یافتن بهترین محصول و فروشگاه هستند.


آنها در بازارهای مختلف جست و جو می ‌کنند و مناسب‌ ترین قیمت را برای خرید انتخاب می‌کنند.

مشتریانی که به دنبال کارایی و دریافت پاسخ سریع می باشند
مشتری از فروشنده انتظار کارایی بالا و سرعت زیاد پاسخ‌دهی دارد و همچنین او به دنبال دریافت محصولات مناسب است و انتظار دارد هنگام حضور در فروشگاه، فروشنده به سرعت به آنها توجه کند.


با وجود زیاد شدن فروشگاه‌های موجود در خصوص هر محصول، مشتریان از شما انتظار سرعت عمل دارند و به همین جهت باید ابعاد فروشگاه و تعداد پرسنل موجود در آن به گونه ‌ای باشد که مشتری در کمترین زمان احتیاجات خود را دریافت کند.

ایجاد رقابت توسط مشتری
هر فروشگاه باید ضمن در نظر گرفتن سود مناسب برای محصولات خود، قیمت و شرایط خریدی را برای مشتریان فراهم نماید که قابل رقابت با سایر فروشگاه‌ها باشد و البته شرایط رقابتی الزاما قیمت نیست و عواملی چون احترام به مشتری، تحویل درب منزل و … می‌تواند برای فروشنده مزیت ایجاد کند.

پاسخ به مشتری
مشتریان انتظار دارند که فروشنده در هر زمان جوابگوی احتیاجات آنها باشد، پس زمان کاری فروشگاه باید به گونه ‌ای تنظیم شود که بتوان در اکثر مواقع فروشنده حضور داشته باشد و می‌توان با اعلام ساعات کاری فروشگاه، زمان حضور را به مشتری اطلاع داد.

مشتری می ‌تواند وفادار شود
تا 10 سال قبل و با توجه به تعداد فروشگاه‌ها، مشتریان به ناچار تمامی خرید خود را از یک فروشگاه انجام می ‌دادند اما امروزه با توجه به تعداد بالای فروشگاه‌ها در هر منطقه، لازم است که فروشندگان به فراهم ‌آوری محصولات، کالاها و خدمات مورد نیاز مشتریان اقدام نموده و به آنها وفادار باشند و به مشتری و درخواست آنه احترام گذاشته شود و تمام تلاشی که می توان انجام داد در راستای کمک به مشتری باشد.

مشتریان تنوع طلب می باشند
مشتریان هر روز به دنبال محصولات جدید با ویژگی‌های متفاوت و رو به افزایش می‌باشند و لازم است که هر فروشنده جهت جذب مشتریان محصولات متنوع و البته هم راستا با نیاز مشتریان در فروشگاه خود فراهم آورند.